Sosyal medya fenomenlere yönelik bir atılım daha geldi. Kazandıkları paralar nedeniyle toplumsal medya fenomenleri iktidarın radarına girdi. Ticaret Bakanlığı, 300 binden fazla takipçisi olan influencerlara pazarlamada yasal ve etik unsurlar konusunda eğitim verecek.
Sosyal medya fenomenlerine yönelik yeni bir düzenlenmeye gidildi.
Ticaret Bakanlığı, “Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı” kapsamında 300 binden fazla takipçisi olan influencer’lara pazarlama bağlantısında uyulması gereken yasal ve etik prensipler hakkında eğitim vereceğini açıkladı.
16 Ekim’de Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin konut sahipliğindeki eğitim programına ilişkin, Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Nezareti Genel Müdürlüğü Reklam Kurulu Başkanlığı, Hazine ve Maliye Bakanlığı Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı, Reklam Özdenetim Kurulu temsilcileri, reklam dalı temsilcileri ve kamuoyunda ‘influencer’ olarak bilinen ve takipçi sayılarıyla etkileyici güçleri yüksek toplumsal medya etkileyicilerinin iştirakiyle tanıtım toplantısı düzenlendiği söz edildi.
İlk etapta 300 binden fazla takipçiye sahip toplumsal medya etkileyicilerinin katılabileceği eğitim programında, toplumsal medya etkileyicileri pazarlama bağlantısında dikkat etmeleri gereken yasal ve etik prensipleri öğrenme fırsatı bulacak.
İlki 25 Kasım’da düzenlenecek ve 1 yıl boyunca 2 ayda bir yüz yüze yapılması planlanan eğitimi tamamlayan iştirakçilere, iştirak dokümanı verilecek ve isimleri Reklam Özdenetim Konseyi’nin internet sitesinde yayımlanacak.