Ulaştırma Bakanlığı’nın gündeminde: 15 Temmuz Şehitler Köprüsü yayalara açılsın mı?

Ulaştırma Bakanlığı, turistik bir proje olarak 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nün yaya trafiğine açılmasını tartışıyor. Ulaştırma Bakanlığı fikir aşamasındaki projeyi görselle tanıttı. Amerika’daki Golden Gate ve Brooklyn Köprüsü’nde uygulanan yaya geçişi örnek alındı.

Hürriyet’ten Musa Kesler’e konuşan uzmanların bir kısmı bu durumun güvenlik riski oluşturabileceğini söylerken, kimi uzman ise İstanbul turizmi için yararlı olabileceğini tabir ediyor.

Köprüdeki yaya yolunu gençliğinde çok kullandığını belirten mimar – müellif Sinan Genim, “Avrupa’dan Anadolu’ya yürüyerek geçtim. İstenmeyen hadiselerden ötürü yaya trafiği kapatılmıştı. Önemli önlemlerle bu bahis tekrar gündeme getirilebilir. Boğaz için yeni bir aktivite teşkil edilmiş olur lakin bahsin teknik boyutlarını da dikkatle incelemek ve kıymetlendirmek gerekir” dedi.

İstanbul Rehberler Odası Başkanı Özgür Özaltun, “Turizm açısından cazip bir yenilik olabilir. Köprünün bilhassa tarihi yarımadayı, Topkapı Sarayı’nı, Dolmabahçe’yi gören güney kısmında zati boğazın en güçlü ve tarihi görünümleri var. Cins araçlarıyla köprüden geçerken turistler bu eşsiz görüntüye çok ilgi gösteriyor. Ayrıyeten o bölgede ‘sunset’ dediğimiz günbatımı görünümü da çok hoş. Bilhassa güvenlik ve başka bakımlardan güzel bir altyapıyla desteklenirse bizim bakışımız olumsuz değildir” diye konuştu.

Köprünün yaya trafiğine elverişsiz olduğunu tabir eden köprü uzmanı Prof. Dr. Metin Aydoğan, “Köprü açıldığı gün ben oradaydım, üniversiteyi yeni bitirmiştim. Köprü oradaki rüzgâr suratına nazaran tasarlandı. Çok büyük bir rüzgâr tesiri var. Bu bakımdan yaya trafiğine pek elverişsiz. İstenmeyen hadiseleri engellemek için yapılacak ekler de köprünün yükünü artırır. hassas düşünmek lazım” biçiminde konuştu.

Köprü uzmanı Prof. Dr. Altok Kurşun ise şu tabirleri kullandı:

“İTÜ’de 10 yıl köprü dersleri verdim. Bu köprü yapılırken de o projede çalıştım. Projesinde iki yanına vatandaşlar yürüsün geçsin diye yaya yolları koyduk. Sonradan istenmeyen olaylar (intihar, aşağıya husus atma gibi) olmaya başladı. Taşıma gücü bakımından bir sorun yok, köprü yayaları taşır. Lakin öngörülemeyen ve riskli olaylara karşı alınacak özel önlemler ise köprüyü rahatsız edebilir. Ek yükler bütün sisteme dönük değişikler de gerektirebilir. 10-20 kişilik kümeler halinde müze gezdirir üzere hudutlu ve çok denetimli geçiş tahminen olabilir. Fakat topyekûn ve geniş bir yaya trafiği asla sağlıklı ve yararlı olmaz.”

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir