Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın yeni düzenlemesi, sıfır araç alımını kolaylaştıracak. Resmi Gazete’de yayımlanan bildiriler doğrultusunda, 2025 prestijiyle sıfır araç alanlar, elektronik tebligat sistemine dahil olacak. Bu sayede, kamu kurumları milyarlarca lira tasarruf sağlayacak. kağıt, toner ve posta maliyetleri düşecek.
Hazine ve Maliye Bakanlığı, kayıt dışı ekonomi ile gayretini sürdürüyor. Bu bağlamda, sıfır araç alıcılarına yönelik bir bildiri yayımlandı. Yeni düzenleme, mükelleflerin ahenk maliyetlerini azaltmak maksadıyla hayata geçirildi. 2025’ten itibaren mali müşavirler, mükellef bilgisine gereksinim duymadan kendi kimlik bilgileriyle süreç yapabilecek. Ayrıyeten, 2005 yılından beri bilanço temeline nazaran defter tutan 1,6 milyon mükellefin kullanmak zorunda olduğu Ba-Bs formlarının zaruriliği sona eriyor.
ELEKTRONİK TEBLİGAT NE VAKİT BAŞLAYACAK?
1 Ocak 2025’te sıfır araç alanlar için elektronik tebligat periyodu başlayacak. Bu yeni sistemle birlikte kağıt, toner ve posta masraflarından önemli tasarruf sağlanması bekleniyor. Uzun bürokratik süreçler ve tüzel uyuşmazlıkların da önüne geçilecek.
KİMLERE ZARURÎ OLMAYACAK?
Türkiye’deki milletlerarası kuruluşlar ve bu kuruluşların idaresinde vazife yapan yabancı uyruklular, yüzde 90 yahut daha fazla engellilik oranına sahip olanlar ile 18 yaşını doldurmamış bireyler için bu uygulama zarurî olmayacak.